לקפוץ על בטוח!

קפיצה על טרמפולינה מזמן כבר לא רק משחק ילדים. לטרמפולינה יתרונות רבים עבור כל בני הבית.
מבחינה בריאותית, קפיצה על טרמפולינה מפעילה את מכלול השרירים בגוף. פעולת הקפיצה החוזרת אפקטיבית מאוד לירידה במשקל והיא משפרת את קצב זרימת הדם ותפקוד הלב. לא זאת בלבד, הקפיצה על טרמפולינה עוזרת למערכת העיכול לסלק רעלים מהגוף והיא גם יכולה לעזור בוויסות כמות ההורמונים בגוף מה שמוביל באופן ישיר להפחתת מתח ולחץ.
מבחינה חברתית, הקפיצה יחד עם משתתפים נוספים מהווה דרך לתקשורת המייצרת מערכת יחסים יעילה ופיתוח מיומנויות חברתיות כגון: שיח יזום בין המשתתפים, התנהלות ספורטיבית ביניהם ותפעול מצבים מורכבים.
מבחינה חווייתית, הקפיצה על הטרמפולינה מייצרת עבורנו הזדמנות לחזור לילדות, לקפוץ, לצחוק ולהשתובב. חוסר האיזון מהווה אתגר ורצון להצליח לקפוץ גבוה יותר, חזק יותר ואפילו יצירתי יותר.
מבחינה משפחתית, הזמן על הטרמפולינה יכולה להיות פעילות לגיבוש משפחתי. היציאה מהמסכים וההתמקדות בחיבור בין הורים לילדים או בחיבור בין אחים מקנה ערך משמעותי נוסף לתא המשפחתי.

למרות כל היתרונות הרבים של הטרמפולינה, היא יכולה להיות מסוכנת.
רוב הפציעות עקב הקפיצות על טרמפולינה כוללות מתיחות וקריעות של שרירים ושברים של עצמות. 60% מהשברים ממוקמים בגפיים העליונות ורק 36% מהם ממוקמים בגפיים התחתונות.
רוב הפציעות מתרחשות בגלל נחיתה לקויה על משטח הקפיצה של הטרמפולינה, על המסגרת של הטרמפולינה, על הקפיצים של הטרמפולינה, בגלל התנגשות עם קופץ אחר או בגלל נחיתה על הרצפה או על משטח קשיח אחר. ביצוע סלטות והיפוכים על טרמפולינה מהווים את אחת הסיבות המרכזיות לפציעות קשות ובלתי הפיכות של עמוד השדרה הצווארי על כול המשתמע מכך.

אז איך הופכים את השימוש לבטוח?

בחירה של טרמפולינה בטיחותית ואיכותית.
רוכשים טרמפולינות העומדות בתקנים מחו”ל – ניתן לזהות על האריזה עמידה בתקנים מחו”ל (בארץ אין תקן לטרמפולינות).
יש להקפיד על טרמפולינה בעלת איכות חומרים גבוהה (ניתן לאמוד את זה באמצעות שנות האחריות הניתנות על הטרמפולינה).
חשוב לרכוש דגם המגיע עם מגן קפיצים המכסה את כל הקפיצים והמסגרת או לחילופין לרכוש טרמפולינה ללא קפיצים בעלת טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הקפצה גבוה בזכות האלסטיות של המשטח.
הטרמפולינה חייבת להיות עם רשת הגנה פנימית המקיפה באופן מלא את קצוות הטרמפולינה ומגינה על הקופצים מפני נפילה. יש עדיפות לרשת הנסגרת עם ריצ’רץ’.

פרט לכך, לשמירה על הבטיחות נדרש שימוש נכון.
יש לקרוא בעיון את הוראות היצרן לגבי שימוש בטרמפולינה, לרבות גיל המשתמשים, ופועלים בהתאם להנחיות.
בכל שימוש מקפידים תמיד על סגירת רשת הטרמפולינה. השארתה פתוחה מסכנת את הקופץ ואינה מונעת מפני נפילה מחוץ לטרמפולינה.
אסור לבצע סלטות אלא בהדרכת אנשי מקצוע בלבד.
לא יורדים מהטרמפולינה בקפיצה.
נמנעים מקפיצה עם משקפיים, עדשות שעונים צמידים, טבעות וכו’
לפני השימוש בודקים באופן קבוע את שלמות חלקי הטרמפולינה ומיקומם – רשתות, ריפוד וכיסוי המסגרות והקפיצים וכד’. מקפידים להחליף אביזרי בטיחות פגומים.

אוורסט ספורט בעלת מוניטין של 17 שנה משווקת מגוון רחב של טרמפולינות בכל הגדלים ובכל המינים. לפרטים צרו קשר.

לוגו של וואטסאפ שלחו ווטסאפ !
דילוג לתוכן